Rok mija właśnie...
sundayman
2020-03-08 00:26:39 UTC
...od ostatniego wpisu jak widać.

No to piszę coś, żeby ktoś coś napisał. Bo jak nie napiszę, to pewnie
nikt nic nie napisze.

Makowcy - żyjecie tam jeszcze ??
Marcin Debowski
2020-03-08 08:45:56 UTC
Post by sundayman
...od ostatniego wpisu jak widać.
No to piszę coś, żeby ktoś coś napisał. Bo jak nie napiszę, to pewnie
nikt nic nie napisze.
Makowcy - żyjecie tam jeszcze ??
Tak, ale ja taki Makowiec w sumie nie pełnym sercem. Liczy się?
Marcin
2late
2020-03-08 10:04:22 UTC
Post by Marcin Debowski
Post by sundayman
[...]
Pewnie tak, skoro ja Maka nie lubie ale musze :)

Michal M. Lechanski
2020-03-08 11:44:58 UTC
Post by 2late
Post by Marcin Debowski
Post by sundayman
[...]
a ja nie muszę, ale lubię. To chyba się liczy...
Choć z drugiej strony to ja taki "sługa trzech panów" raczej jestem...
Michał
2late

http://youtu.be/IwflqSZ-xks
Michal M. Lechanski
2020-03-08 13:56:49 UTC
Post by Michal M. Lechanski
Post by 2late
Post by Marcin Debowski
Post by sundayman
[...]
Tych "trzech panów" czy mnie?

Jeśli "trzech panów" to nie wątpię - Twój nick widzę od dość bardzo
dawna na newsach - musiałeś się z nimi spotkać.
Michał
2late
2020-03-08 14:19:38 UTC
Post by Michal M. Lechanski
Post by Michal M. Lechanski
Post by 2late
Post by Marcin Debowski
Post by sundayman
[...]
Chyba jednak nie znam (tych panow). Myslalem przez chwile ze rozgryzlem
metafore ale to nie to. :)

Pozdrwiam
http://youtu.be/IwflqSZ-xks
Michal M. Lechanski
2020-03-08 16:06:15 UTC
Post by 2late
Post by Michal M. Lechanski
Post by Michal M. Lechanski
Post by 2late
Post by Marcin Debowski
Post by sundayman
[...]
Podpowiem - sympatyczny ptaszek we fraku, grzeszny owoc i informatyczne
źródło zła wszelakiego. :-)
Michał
2late
2020-03-08 17:12:44 UTC
Post by Michal M. Lechanski
Post by 2late
Post by Michal M. Lechanski
Post by Michal M. Lechanski
Post by 2late
Post by Marcin Debowski
Post by sundayman
[...]
Aaaa, to dobrze myslalem.
Teraz dodalbym do towarzystwa jeszcze R2D2.
Dwa Maki mam w pracy i stad musze na tym pracowac. Mam tez Windows ale tam
jest pelno ograniczen (active directory) i niemoglbym sobie zainstalowac
nawet firefoxa. A w domu do Maka nie zagladalm juz chyba z rok.

http://youtu.be/IwflqSZ-xks
Michal M. Lechanski
2020-03-08 19:59:37 UTC
Post by 2late
Post by Michal M. Lechanski
Post by 2late
Post by Michal M. Lechanski
Post by Michal M. Lechanski
Post by 2late
Post by Marcin Debowski
Post by sundayman
[...]
R2D2? To chyba znaczy że pracujesz dla Republiki przeciwko Imperium. Mam
rację?
Post by 2late
Dwa Maki mam w pracy i stad musze na tym pracowac.
W tym tygodniu wysyłam na przemiał kilkanaście iMacków z (chyba) 2008
roku. To już ostatnie w naszej sieci :(
Post by 2late
Mam tez Windows ale tam
jest pelno ograniczen (active directory) i niemoglbym sobie zainstalowac
nawet firefoxa.
Na to mam proste rozwiązanie - zostań administratorem. Działa -
sprawdziłem na sobie.
A w ogóle to chwała Microsoftowi - dzięki Windows nie mam większych
problemów żeby zarobić na codzienny kieliszek chleba...
Michał
Marcin Debowski
2020-03-09 00:08:04 UTC
Post by Michal M. Lechanski
Post by 2late
Dwa Maki mam w pracy i stad musze na tym pracowac.
W tym tygodniu wysyłam na przemiał kilkanaście iMacków z (chyba) 2008
roku. To już ostatnie w naszej sieci :(
Znajoma zapytała ostatnio, czy będę w stanie naprawić jej peceta. Po
chwili okazało się, że to jakiś Mac i, że ją z serwisu Appla pogonili.
Oznajmili, że padł twardy dysk, komputer już za stary, oni tego nie
tkną, i niech sobie idzie i sama poszuka serwisu ale wymiana będzie ją
kosztowała ca 2k5 zł (rzecz nie dzieje się w Polsce). Ostrzegłem, że na
Macach się nie znam, ale mogę spróbować. Drobna kobiecina razem z córką
przytachały delikwenta, który okazał się iMackiem, model 2010, 21.5".
Mocno się zdziwiłem jak przyszło mi go dźwignąć na stół (prawie 10kg).
Brakowało też jednostki centralnej, którą później odkryłem w monitorze :)

Objaw był taki, że przy starcie zatrzymywało się na (jakby) symbolu
folderu z X w środku. Ponieważ pierwszy raz coś takiego (iMac'a)
widziałem na oczy, ale z googlania wynikło mi, że to Intel,
stwierdziłem, że zanim zacznę wybebeszać to może spróbuję pomacać ten
dysk spod linuxa. Xubuntu odpaliło z DVD bez problemu, doinstalowałem
smart-tools po czym okazało się, że dysk nie ma żadnych błędów a ma tyle
przebiegu jakby emeryt Niemiec jeżdził nim tylko w niedziele do
kościoła.

A dalej to już poszło prosto, za wyjątkiem, że dysk był zaszyfrowany i
mimo, że udało się wstrzelić z hasłem, to żaden z intalatorów, których
próbowałem nie był w stanie poprawnie dokończyć reinstalacji. Skończyło
się na wyczyszczeniu wszystkiego i zainstalowaniu dziewiczej High
Sierry.

Nie wiem jak Macki wyglądały dawniej, ale mam dwa macbooki air z 2010/11 i
zawsze byłem pod wrażeniem ich jakości wykonania, albo raczej trwałości.
To samo zresztą dotyczyło Ipadów 2. Niestety, nie mogę tego powiedzieć
zarówno o zeszłorocznym Macbooku jak i Ipadzie 2017, które też mamy.

A ten iMac 2010 nadal wyglądał dobrze, tylko strasznie się grzał. Poza
tym mam jeszcze Minimac'a (2014), którego używam jako HTPC i w sumie
sobie chwalę.
Post by Michal M. Lechanski
Post by 2late
[...]
Mam te same cyrki w pracy co przedpiśca i nikt nawet nie pomyśli aby
mnie zatrudnić jako administratora. Może dlatego, że płacą mi już jako
chemikowi.
Post by Michal M. Lechanski
A w ogóle to chwała Microsoftowi - dzięki Windows nie mam większych
problemów żeby zarobić na codzienny kieliszek chleba...
No ale ile można formatować c: i reinstalować Windows?
Marcin
Michal M. Lechanski
2020-03-09 07:46:34 UTC
Post by Marcin Debowski
Nie wiem jak Macki wyglądały dawniej, ale mam dwa macbooki air z 2010/11 i
zawsze byłem pod wrażeniem ich jakości wykonania, albo raczej trwałości.
Pierwszego Macka miałem takiego:
https://en.wikipedia.org/wiki/Power_Mac_G5
Ciężkie toto było ale projekt i wykonanie po prostu wzorcowe.
Potem wymieniłem na Macka Mini (na Intelu z napędem DVD) i znów
wykonanie absolutnie bez zastrzeżeń. Teraz mam kolejne Mini już bez DVD.
Następny pewnie też będzie Mini, choć na razie nie planuję wymiany.
Post by Marcin Debowski
To samo zresztą dotyczyło Ipadów 2. Niestety, nie mogę tego powiedzieć
zarówno o zeszłorocznym Macbooku jak i Ipadzie 2017, które też mamy.
Mam zarówno Ipada 2 jak i 3 i jak wyżej żadnych zastrzeżeń. Nawet
baterie wciąż oryginalne choć teraz już nie używam ich zbyt często.
Post by Marcin Debowski
No ale ile można formatować c: i reinstalować Windows?
Zaraz tam formatować i reinstalować... jak masz niemal 500 urządzeń w
sieci to zawsze coś się znajdzie do zrobienia.
W sumie to najbardziej irytujące w Windows jest to, że niby wszystkie
maszyny identyczne, wszystkie instalacje z tego samego obrazu, a i tak
potrafi być tak, że dwóch stojących obok siebie komputerów jeden, na
przykład, pamięta drukarki sieciowe a drugi nie, albo jeden
synchronizuje czas z kontrolerem domeny a drugi nie...
Michał
sundayman
2020-03-09 20:14:02 UTC
Post by Michal M. Lechanski
https://en.wikipedia.org/wiki/Power_Mac_G5
Ciężkie toto było ale projekt i wykonanie po prostu wzorcowe.
A mój pierwszy był ten :

https://en.wikipedia.org/wiki/Macintosh_Quadra_660AV

Ło paaanie, co to była za maszyna wtedy :)
dałoby się wymienić parę innych irytujących rzeczy, no ale co robić...
coaster
2020-03-10 22:39:39 UTC
[...]
To taka pecetowa demencja. ;)
--
PoZdR

"Don't try any other colors, red's the only one that works."

-- Sheldon Brown, 1944-2008

2late
2020-03-09 16:28:41 UTC
Post by Michal M. Lechanski
Post by 2late
Post by Michal M. Lechanski
Post by 2late
Post by Michal M. Lechanski
Post by Michal M. Lechanski
Post by 2late
Post by Marcin Debowski
Post by sundayman
[...]
Nie zebym nad tym pracowal ale uzywam w pracy. A ze przy okazji sam sobie w
tym lubie pogrzebac to inna sprawa.
Post by 2late
[...]
Nie takie proste. No i jedyny powod zebym zostac adminem to lepsze zarobki.
Admin ogolnie to dosc klopotliwa robota, kazdy cos ciagle od niego chce.

http://youtu.be/IwflqSZ-xks
coaster
2020-03-10 22:35:42 UTC
[...] A w ogóle to chwała Microsoftowi - dzięki Windows nie mam większych
problemów żeby zarobić na codzienny kieliszek chleba...
W ciągu kilku lat przymusowej pracy na pc, nedzne fonty systemowe wzrok
mi pogorszyły...

coaster
2020-03-10 22:28:55 UTC
[...] A w domu do Maka nie zagladalm juz chyba z rok.
Szczerze: nijak nie mogę sobie tego wyobrazić...

coaster
2020-03-10 22:26:02 UTC
[...] ja taki "sługa trzech panów" raczej jestem...
Oj, oj, oj! ;)

coaster
2020-03-10 22:25:05 UTC
[...] ja Maka nie lubie ale musze :)
O! A ja nie muszę ale lubię... ;)

sundayman
2020-03-09 20:08:50 UTC
Jak zagląda na grupę to się chyba liczy :)
Marcin Debowski
2020-03-13 11:02:57 UTC
Post by sundayman
Post by Marcin Debowski
Tak, ale ja taki Makowiec w sumie nie pełnym sercem. Liczy się?
Jak zagląda na grupę to się chyba liczy :)
Mam zasubskrybowaną i tak sprawdzam od dzwona czy coś poza CHAT ROOMS się
tu nie pojawia. No ale o czym w sumie dyskutować? Nawet jak się posiada
maca to za mała masa krytyczna w tym sprzęcie dłubiących czy się nim
ekscytujących i jednocześnie piszących jeszcze na Newsy. Z chęcią bym
coś tu poczytal, ale nikt nie pisze :)
Marcin
sundayman
2020-03-09 20:18:26 UTC
Czyli siedzicie tam jednak :) Ale odezwać się to nie ma komu przez rok.
No luuudzie.
coaster
2020-03-10 22:46:19 UTC
Post by sundayman
Czyli siedzicie tam jednak :) Ale odezwać się to nie ma komu przez rok.
No luuudzie.
Zaraz tam rok.. Toz ja na ten przykład, ostatni post zem byl popełnil,
pazdziernika szostego, roku Panskiego dwa tysiace dziewietnastego... ;)

coaster