zawieszanie komputera podczas kopiowania plików
Mchal M. Lechanski
2023-05-20 00:26:50 UTC
Cześć,
mam nadzieję, że jeszcze ktoś tu się pojawia.

Pacjent to Mac Mini M2 Pro z najnowszą Venturą.
Objawy - podczas próby kopiowania plików pomiędzy dyskami zewnętrznymi
system w pewnym momencie zamiera - nie rusza się kursor myszki, nie
działa klawiatura, dioda na dysku mruga jakby wszystko było w porządku.
Jedyne co można zrobić to wyłączyć zasilanie.
Czasem dzieje się to po 2GB skopiowanych danych, czasem po ponad 100GB.
Ale właściwie zawsze, wcześniej czy późnej wszystko wisi.
Te same dane kopiowane pomiędzy tymi samymi nośnikami w terminalu za
pomocą Midnight Commandera nie wywołują takich problemów. mc
zainstalowany za pomocą brew.

Przy okazji - czy można coś zrobić żeby mc był dostępny dla normalnego
użytkownika. Teraz tylko admin, ten co zainstalował brew, może uzywać
mc. A ja rzadko używam konta administratora.

Podpowiecie coś? Z góry dziękuję.
Michał
Michał M. Lechański
2023-05-20 18:20:42 UTC
Przy okazji - czy można coś zrobić żeby mc  był dostępny dla normalnego
użytkownika. Teraz tylko admin, ten co zainstalował brew, może uzywać
mc. A ja rzadko używam konta administratora.
To już rozwiązane,w przypadku procesora M1 lub M2, wystarczy po
zalogowaniu na konto użytkownika wykonać te dwa polecenia:

echo 'eval "$(/opt/homebrew/bin/brew shellenv)"' >> ~/.zprofile
eval "$(/opt/homebrew/bin/brew shellenv)"

po ponownym zalogowaniu aplikacje zainstalowane przez brew będą dostępne
dla tego użytkownika.
Michał
Marcin Debowski
2023-05-21 03:42:52 UTC
Post by Michał M. Lechański
[...]
Sorry, nie pomogę z głównym problemem, ale dlaczego akurat M1 lub M2?
Nie czasem tym użytkownikom, którzy używają powłoki zsh bez względu na
cpu?

Home Brew nie mam w tej chwili zainstalowanego, ale wygląda, że chodzi
głownie o zdefiniowanie odpowiednich ścieżek dostępu. Eval wydobywa
zmienne środowiskowe i dopisuje je do lokalnego .zprofile, który ładuje
te zmienne jak się użytkownik loguje.
Marcin
Michał M. Lechański
2023-05-21 08:36:41 UTC
Post by Marcin Debowski
Sorry, nie pomogę z głównym problemem, ale dlaczego akurat M1 lub M2?
Nie czasem tym użytkownikom, którzy używają powłoki zsh bez względu na
cpu?
O ile dobrze zrozumiałem opis, to dlatego ze w architekturze M1 M2
Homebrew jest instalowane w /opt/homebrew i tego nie ma w zmiennej $PATH
Dla architektury Intel homebrew jest instalowane w /usr/local (lub
gdzieś w tej lokalizacji, nie pamiętam dokładnie) co już jest w zmiennej
$PATH.
--
M.