no ludzie, trzymajcie mnie, bo se za chwilę coś zrobię !...
sundayman
2014-07-13 01:26:52 UTC
Jest tak - wspomniany wcześniej Imac 27 (10.8.5), zakupiony niedawno,
oczywiście używka.

Pierwsze uruchomienie zrobiłem sobie w domu - ustawiłem tam połączenie
Wifi - sieć i internet poszedł bez problemu. Pooglądałem sobie na
Youtube jakieś duperele.

Potem przywiozłem klamota do firmy.
W pierwszym podejściu podłączyłem sobie sieć kabelkiem, bo w domu przez
wifi nie dało się uruchomić Apple Diagnostic (czy jak się to nazywa).
Więc - zapodałem sieć kabelkowo, Apple Diagnostic się online ładnie
uruchomiło - wszystko cacy no-problems i w ogóle gitara.

Potem zaś - ponieważ nie znałem hasła administratora (nie podał łobuz.
Znaczy podał, ale już za późno :), postanowiłem sobie to hasło
zresetować. Co też bez problemu zrobiłem. Co prawda coś mi tam się
wyświetliło o jakimś pęku kluczy, ale z przeoczenia kliknąłem nie za
bardzo przeczytawszy, poszło dalej - no i niby wszystko ok.

Ustawiłem sobie administratora, wszystko pięknie.
Aleeee - niestety ;

1) za cholerę ciężką nie mogę się teraz połączyć z siecią po Wifi.
Po kablu wszystko OK.
Wifi oczywiście mi sieć znajduje, w ustawieniach pokazuje, że połączono
(od strony routera widzę mac komputera podłączony). Pokazuje mi, że
makówka ma odpowiedni IP (mam sieć ze stałymi IP), i - na tym się zabawa
kończy.

Ani safari ani chrome nie pozwala nawet wejść na router (192.168.0.1).
I nie dziwota, bo Narzędzie Sieciowe co prawda pokazuje istniejące
połączenie WIFI (status łącza - aktywny) , jakoby działające - ale PINGi
nie chodzą.

Czyli - kurwa mać - jest sieć, ale jej nie ma !
No szlag mnie trafi za chwilę - co tu jest grane ??

Oczywiście router i cała sieć działa - obok mam PC połączone też po
WIFI, jak wspomniałem, mac adres makówki widnieje w połączeniach
ustanowionych z routerem.

Mam dziwne wrażenie, że coś musiało się spierdzielić przez ten reset
hasła. Dlaczego ? Ponieważ, kiedy mam połączenie z siecią i internetem
(znaczy jak połączę kablem) - to za cholerę nie działa mi Flash.A działał.

W domu sobie pośmigałem na Youtube - teraz za diabła.
Zainstalowałem oczywiście Flasha, potem Chrome - no nic to nie dało.
Oczywiście na takim vimeo nie ma żadnego problemu.

Ale strony z flashem - po prostu masakra.
Jednak ten flash to detal. Na razie mi to nie jest potrzebne.

Natomiast dlaczego nie mogę się połączyć (choć niby jestem połączony) z
WiFi - to no naprawdę...

I teraz kolejna rzecz - maka dostałem bez żadnych płyt - można je jakoś
uzyskać od Apple (znaczy te oryginalne) ? Bo chciałbym wszystko postawić
na nim od zera - oczywiście zanabywając sobie nowszy OS (do tego 10.8.5
oczywiście też żadnej płyty nie mam).

Znaczy - niby oryginalny OS do tej wersji (2011) może nie jest mi
niezbędny, skoro i tak chcę kupić nowszy - ale chciałbym mieć "komplet",
no i tam powinna być płytka "narzędziowa" , co to się czasem przydaje.
T***@somewhere.in.the.world
2014-07-13 15:40:04 UTC
Witam,
A ty sobie utworzyles jakies nowe konto, czy tylko zmieniles haslo?

Na przyszlosc wiecej czytaj zanim klikniesz.
Resetowanie hasla daje co prawda nowe haslo, ale nie daje dostepu do
starych ustawien w keychain.
Skoro masz znasz juz to stare haslo to zresetuj raz jeszcze, to bedziesz
mial dostep do Keychaina i poprzednich ustawien.

Co do plyt, to nawet nie wiem czy to cos takiego teraz istnieje.
Zarejestruj sie w Apple Store, to pewnie umozliwi cie bezplatne sciagnac
instalke Mavericksa w postaci imagu.
A co do Apple Diagnostic, to jakos nie widze przydatnosci tegoz.
TA
sundayman
2014-07-13 20:27:45 UTC
Post by T***@somewhere.in.the.world
Witam,
A ty sobie utworzyles jakies nowe konto, czy tylko zmieniles haslo?
Zrobiłem "restore password", czy jakoś tak.
Post by T***@somewhere.in.the.world
Na przyszlosc wiecej czytaj zanim klikniesz.
No kuśwa, aleś mądry :)
Na tą myśl, to ja wpadłem już 0.5 sek po kliknięciu - kiedy do
świadomości dotarła szczątkowa informacja z komunikatu wyświetlonego na
ekranie.Ale było po ptokach.
[...]
ale - znaczy, że jak ? Bo nie zakumałem. Chyba nie masz na myśli, żeby
podać stare hasło jako nowe ?
Post by T***@somewhere.in.the.world
Co do plyt, to nawet nie wiem czy to cos takiego teraz istnieje.
Zarejestruj sie w Apple Store, to pewnie umozliwi cie bezplatne sciagnac
instalke Mavericksa w postaci imagu.
No pogmeram w temacie, zobaczymy.
Post by T***@somewhere.in.the.world
A co do Apple Diagnostic, to jakos nie widze przydatnosci tegoz.
No zapuściłem, żeby sprawdzić czy mniej więcej sprawny sprzęt - po
kupieniu z 2 ręki to jednakowoż chyba warto to zrobić...
T***@somewhere.in.the.world
2014-07-14 03:10:31 UTC
Post by sundayman
Post by T***@somewhere.in.the.world
Witam,
A ty sobie utworzyles jakies nowe konto, czy tylko zmieniles haslo?
Zrobiłem "restore password", czy jakoś tak.
:-(
raczej reset
Ale ja pytam czy przy okazji zalozyles nowe konto. User, administrator
etc.
Post by sundayman
[...]
Owszem, mam na mysli.
Zrob to przez ten reset. Albo normalnie, przez pref systemowe.
Post by sundayman
[...]
Ale on zawsze pokazuje ze wszystko jest ok. Ja juz od dawna podejrzewam
ze te plyty to lipa i placebo.
TA
sundayman
2014-07-14 13:17:22 UTC
Post by T***@somewhere.in.the.world
raczej reset
Ale ja pytam czy przy okazji zalozyles nowe konto. User, administrator
etc.
a nie - zmieniłem nazwę poprzedniego użytkownika.
Post by T***@somewhere.in.the.world
Owszem, mam na mysli.
Zrob to przez ten reset. Albo normalnie, przez pref systemowe.
ok, zobaczymy...
Post by T***@somewhere.in.the.world
Ale on zawsze pokazuje ze wszystko jest ok. Ja juz od dawna podejrzewam
ze te plyty to lipa i placebo.
taaaa ? To ciekawe. Parę razy w życiu z tego korzystałem, no ale
ponieważ sprzęt był zawsze sprawny, to i efekt ten sam :)
Niby on coś tam testuje, podejrzewam, że pamięć itp.
Ale ciekawe - może ktoś ma jakieś doświadczenie - że mu to narzędzie coś
wyłapało ?
sundayman
2014-07-14 23:10:52 UTC
zrobiłem, niestety zero efektu.
T***@somewhere.in.the.world
2014-07-15 00:39:20 UTC
Post by sundayman
Post by sundayman
Post by T***@somewhere.in.the.world
Zrob to przez ten reset. Albo normalnie, przez pref systemowe.
ok, zobaczymy...
zrobiłem, niestety zero efektu.
To ja nie wiem.
Moze jakis firewall czy cus? Znaczy predzej little snitch.
Sprawdz czy nie ma czegos w startup items.
Potem standrdowo napraw przywileje.
I utworz nowe konto i zcznij od nowa. Cudow nie ma.
TA
sundayman
2014-07-15 01:03:53 UTC
Post by T***@somewhere.in.the.world
Moze jakis firewall czy cus? Znaczy predzej little snitch.
no skąd. Nic nie ma. W dodatku - w domu działało, w robocie przestało :)
Ale oczywiście - komputer obok (PC) po Wifi śmiga.
Post by T***@somewhere.in.the.world
Sprawdz czy nie ma czegos w startup items.
Potem standrdowo napraw przywileje.
I utworz nowe konto i zcznij od nowa. Cudow nie ma.
no właśnie to jest typowy przykład cudów.
Niby działa, ale nie działa...

No dobra, jutro powalczę znowu.
T***@somewhere.in.the.world
2014-07-15 04:44:34 UTC
Post by sundayman
Post by T***@somewhere.in.the.world
Moze jakis firewall czy cus? Znaczy predzej little snitch.
no skąd. Nic nie ma. W dodatku - w domu działało, w robocie przestało :)
Ale oczywiście - komputer obok (PC) po Wifi śmiga.
A tam nie ma jakiegos fitrowania po MAC na routerze?
TA
sundayman
2014-07-15 15:04:22 UTC
Post by T***@somewhere.in.the.world
A tam nie ma jakiegos fitrowania po MAC na routerze?
no to oczywiście jedna z pierwszych rzeczy, która mi przyszła, ale -
patrzę jeszcze raz - no nie, filtrowanie jest wyłączone.

Tak generalnie jest ;

WPA/WPA2 personal - kombinowałem z kasowaniem hasła do sieci z ustawień
kluczy w osx, bez efektu

DHCP wyłączone

W sieci jest teraz ;

PC (po wifi)
drukarka (po wifi)

Jak włączę maka, to pokazuje się on na routerze w Wireless Statistic
jako podłączony (jakieś tam pakiety są wysyłane i odbierane)

Od strony maka -sieć połączona. Komputer ma IP poprawne (192.168.0.115
przykładowo). Ustawienia bram i DNS też poprawne.

Niestety pingowanie z maka daje "host down", wszystko jedno, czy do
routera 192.168.0.1, czy do PC.

No to co to jest,jak kuśwa nie cud ??
T***@somewhere.in.the.world
2014-07-15 20:23:09 UTC
Post by sundayman
Post by T***@somewhere.in.the.world
A tam nie ma jakiegos fitrowania po MAC na routerze?
[...]
Post by sundayman
No to co to jest,jak kuśwa nie cud ??
A przywileje?
No i zaloz nowego usera.
TA
T***@somewhere.in.the.world
2014-07-16 04:26:37 UTC
Post by sundayman
No to co to jest,jak kuśwa nie cud ??
A przywileje?
No i zaloz nowego usera.
I wylacz na chwile szyfrowanie na routerze.
TA
sundayman
2014-07-17 23:58:54 UTC
Post by T***@somewhere.in.the.world
Post by T***@somewhere.in.the.world
A przywileje?
No i zaloz nowego usera.
naprawa uprawnień i nowy user - zero efektu.
no to już jutro sprawdzę...
T***@somewhere.in.the.world
2014-07-19 15:14:29 UTC
Post by sundayman
[...]
A kropka przy polaczeniu - w system pref ->network swieci sie na
zielono, czerwono, czy zolto?
I czy w ogole probowales sie polaczyc z czyms innym poza tym routerem?
Moze cos nie tak z ta karta airport jest fizycznie?
TA
sundayman
2014-07-19 17:33:46 UTC
Post by T***@somewhere.in.the.world
A kropka przy polaczeniu - w system pref ->network swieci sie na
zielono, czerwono, czy zolto?
no właśnie najśmieszniejsze, że na zielono.
Post by T***@somewhere.in.the.world
I czy w ogole probowales sie polaczyc z czyms innym poza tym routerem?
No przed przyniesieniem go do roboty, w domu się łączyłem - też z
routerem wifi - tylko innym rzecz jasna.
Tam też mam stałe IP (znaczy bez DHCP)
Post by T***@somewhere.in.the.world
Moze cos nie tak z ta karta airport jest fizycznie?
no wygląda, że jest OK, w netinfo się wyświetla ilość pakietów do i od,
zero błędnych...

Później dzisiaj jeszcze posiedzę nad tym, bo na razie nie mam czasu...
sundayman
2014-07-27 23:34:04 UTC
na razie skończyło się na tym, że przeinstalowuję system.
Znaczy, jak tylko Apple Store "przetworzy" zamówienie, i te 100 osób
wykona pracę, żeby mi wysłać link...
sundayman
2015-03-06 19:58:59 UTC
Nikt nic nie pisze, to napiszę sam od siebie :)

Problemy z Wifi i internetem w ogóle wyjaśniły się - router, który tu
mam był winny. TP-LINK TL-MR4320.

Znaczy - chyba on, bo jak wpisałem w ustawieniach sieciowych dodatkowe
DNSy, (poza 192.168.0.1 routera), to teraz jest wszystko OK.

Jedyne 2 dni się z tym bawiłem .Tak, do teraz nie korzystałem z Imaca -
stał w charakterze ozdoby biurka szefa, czyli mnie :)
No brak czasu permanentny. I dopiero jak zostałem niedawno zmuszony do
użycia maca, to wróciłem do rozwiązywania problemu.

T***@somewhere.in.the.world
2014-07-13 15:42:41 UTC
In article <lpsnjp$s8o$***@node2.news.atman.pl>,
sundayman <***@poczta.onet.pl> wrote:
[...]
O, qrde, myslalem ze to znowu ten Pszemol.
:-(
--
TA