Mac Pro czy warto
Michal M. Lechanski
2014-02-11 21:02:03 UTC
Witam, czy warto jeszcze kupować starsze Macki Pro z Xeonami? Na eBay
widzę z procesorami 4-core, 8-core od 2.33GHz do ponad 3GHz.

Obecnie mam Mini 2.4GHz z 8GB ram, główne zadanie - obróbka zdjęć czyli
Lightroom i Photoshop plus pluginy od Nik i OnOne. I trochę wolno mi to
działa... co byście radzili - kolejne Mini z i7 czy takiego
kilkuletniego Macka Pro 8-core. Do Mini włożę maksymalnie 16GB ram, a do
Pro sporo więcej. Tylko czy to się opłaci?

Cenowo Pro wyjdzie minimalnie drożej, tylko czy to się przełoży na
wydajność? O energooszczędności nie mówię - wydajność jest najważniejsza.

Z góry dziękuję za wszelkie uwagi i porady.

P.S. ze względu na cenę o nowym Macku Pro nawet nie myślę.
The Mis'
Michał
2014-02-12 10:19:07 UTC
Post by Michal M. Lechanski
[...]
Wydaje mi się, że najlepiej zapoznać się z Benchmarkami (Geekbenchami)
tych maszyn. Są w necie też testy dla konkretnych aplikacji (zeby
wiedzieć jak wychodzi rozłożenie single core/multi core... To powinno
podsunąć jakąś odpowiedź.

pozdrawiam\
T***@somewhere.in.the.world
2014-03-06 15:00:09 UTC
Post by Michal M. Lechanski
[...]
I co wymysliles?
I czy rzeczywiscie potrzebujesz sporo wiecej niz 16GB RAMu?
Do czego?
TA
Michal M. Lechanski
2014-03-06 16:52:57 UTC
Post by T***@somewhere.in.the.world
I co wymysliles?
że jednak nie warto mi się pakować w te kloce. Mini z i7 plus 16 GB ram
powinno mi wystarczyć zupełnie, zakładam też ewentualną wymianę HDD na SSD.
Post by T***@somewhere.in.the.world
I czy rzeczywiscie potrzebujesz sporo wiecej niz 16GB RAMu?
To nie chodzi o to czy potrzebuję, wspomniałem o tym bo to jedna z cech
Macków Pro.

Przy okazji - Michał, dziękuję bardzo i przepraszam że dopiero teraz.
Zapomniałem że w ogóle zadałem tu pytanie.
The Mis'
Coaster
2014-03-06 17:58:25 UTC
[...] przepraszam że dopiero teraz.
Zapomniałem że w ogóle zadałem tu pytanie.
Ech, starosc - nie radosc! ;-)
--
PoZdR
"As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is
Michal M. Lechanski
2014-03-07 13:40:25 UTC
Post by Coaster
[...] przepraszam że dopiero teraz.
Zapomniałem że w ogóle zadałem tu pytanie.
Ech, starosc - nie radosc! ;-)
ano właśnie... kiedyś to ja, Panie, miałem... hm, ale co to ja
miałem?... a! już wiem! pamięć miałem!...
The Mis'
Coaster
2014-03-07 18:02:09 UTC
Post by Michal M. Lechanski
Post by Coaster
[...]
Ale jaka, Panie jaka? SIMM? DIM? SDRAM? I ile bylo tej... no... pamieci!
A tak wlasciwie to... co to za... grupa? ;-)
T***@somewhere.in.the.world
2014-03-06 23:05:57 UTC
Post by Michal M. Lechanski
Post by T***@somewhere.in.the.world
I co wymysliles?
że jednak nie warto mi się pakować w te kloce. Mini z i7 plus 16 GB ram
powinno mi wystarczyć zupełnie,
Tez mi sie tak wydawalo. Mini albo imak 27" (tylko, ze to i5), jak ktos
nie ma monitora.
Post by Michal M. Lechanski
zakładam też ewentualną wymianę HDD na SSD.
No, ale przyspieszenie (poza predkoscia startu aplikacji) wciaz nie
usprawiedliwia ceny.
Post by Michal M. Lechanski
Post by T***@somewhere.in.the.world
I czy rzeczywiscie potrzebujesz sporo wiecej niz 16GB RAMu?
To nie chodzi o to czy potrzebuję, wspomniałem o tym bo to jedna z cech
Macków Pro.
No wlasnie dla mnie to taka cecha jak 'Ready for PPC' wieki temu.
Nie znam nikogo, ktoby potrzebowal, no i kogo byloby stac na wiecej niz
16GB.
TA
Michał
2014-03-08 21:37:00 UTC
Post by Michal M. Lechanski
[...]
Powiem szczerze mi wyszło zupełnie to samo...
Jedyna niewiadoma, kupić teraz mini z i7 2.6 4GB 500HD i wsadzić ssd 256
i 16 GB ramu (to najbardziej opłacalna i wydajna konfiguracja), czy
czekać dalej na mini 2014 (nie tyle jeśli chodzi o proca bo haswell nie
daje za dużego skoku wydajności) bo może dostanie stockowego SSD i
lepszą grafę i wyjdzie taniej...
Pomimo tego, że do Xcode starczy C2D człowiek jak już wyda to by chciał
parę lat poużywać...

Niestety ludki z kupertyńskiej świątyni mega się opierdzielają z
upgradem miniaka, choć może to zapowiedź czegoś lepszego...

Przez to wszystko cały czas człowiek nie wie co robić...

pozdrawiam
m.